BALIKESİR BALYA İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Ilıca Şehit Necmi Gürgen Ortaokulu’ndan Bal Kart Projesi

Proje Nasıl İşliyor? Proje kapsamında basılan kartlar okul öğretmenlerine , personellerine , okul idaresine , okula yakın çevredeki esnaflara ve çocukların ailelerine dağıtıldı. Örneğin çocuk okulda yerdeki çöpü gördü bu çöpü çöp kutusuna attı. Bu davranışı öğretmen gördü. Ona bir bal kart verdi. Bir kişi okul basketbol potasına zarar veriyor , çocuk bu arkadaşını uyardı. Bu davranışı personelimiz gördü, çocuğa bir bal kart veriyor. Evindeki odasını temiz ve düzenli tuttu. Ailesi bir kart veriyor. Dışarı da yaşlı bir kimseyi gördü ona yardımcı oldu bunu gören esnaf 1  bal kart verdi. Okuldaki yarışma ve etkinliklerine katılıyor ise 1 bal kart okul idaresi verdi. Öğrenci 7 kartı topladı hediyesini aldı. Projenin asıl amacı çocuklarda eksik olan olumlu davranışların fark edilerek pekiştirme yoluyla onlarda istendik davranış değişikliği oluşturmak.  Bu kartlar sayesinde çocuklar bahçedeki çöpleri çöp kutusuna atıyor, okul malına zarar veren kimseleri uyarıyor, evlerinde ise odasını temiz tutuyor. Kartın arkasında yer alan davranışları öğrenciler  gerçekleştirdiği zaman 1 kart alıyorlar. Öğrenciler toplamda 7 kart sahibi olduklarında ise okul idaresinden ödüllerini alıyor. 7 kart toplayan öğrenciler mp3 veya saat ödüllerinden birini seçebiliyor.   İlk ödülleri kazanan öğrencilerimize mp3 ödülleri okul müdürü Gökhan ÇEKİM tarafından verildi. Öğrenciler daha fazla çalışarak daha çok Bal(ya) kart toplayacaklarını söylerken Okul Müdürü Gökhan Çekim ise okulda büyük bir yarışma havası hakim olduğunu , öğrencilerin istenilen davranışları bu kartlar sayesinde eğlenceli bir şekilde yerine getirdiğini belirtti.
Ilıca Şehit Necmi Gürgen Ortaokulu’ndan  Bal Kart Projesi

16-01-201816-01-2018

Enverpaşa Mahallesi, Nalbant Abdullah Kandemir Sokak, No 28/A, 10840 Balya / BALIKESİR - 0 266 486 11 34

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.